Wednesday, January 13, 2010

apabila masih di takuk lama..

aku agak terkejut dengan pengumuman salah seorang dj Suria Fm di laman FB yang mengatakan 2 orang dj 'lama' Halim Othman & Linda Onn akan bersama Suria FM..aku sedikit pun tidak terjentik dengan berita tersebut namun sebagai bekas dj di Suria FM aku merasakan berita ini agak 'kalut' pada ketika ini..

masa aku berada di Suria FM,banyak perkara 'politik' berlaku di situ..terutama semasa di bawah telunjuk Emran..masa itu dia cuba mencorakkan perjalanan Suria FM dengan harapan dapat menakluk sebahagian jajahan stesen radio yang lain...semestinya jauh dari jangkaan kerna matlamat ataupun mission Emran seperti 'debu yang melayang di pukul angin sepoi'..tak lama disitu aku angkat kaki..

pada masa aku berada disitu memang ada dj-dj yang lebih lama dari aku seakan-akan merungut dan ada kiasan tidak puas hati dengan tindak tanduk Emran..namun mereka2 ini hanya melepaskan 'dengusan' sesama sendiri namun bila berdepan Emran masing-masing akan mempertahankan periuk nasi masing-masing..sebelum aku angkat kaki ada juga aku mengajak seorang dua dj untuk mencari arah & periuk nasi baru namun kata mereka 'tak apa lah dah tertulis rezeki aku disini'...ahaks..

selepas mendapat berita yang Emran blah dari Suria FM aku antara orang yang tertanya-tanya dengan perkembangan seterusnya...adakah rakan-rakan lama aku disana akan mendapat 'durian runtuh' atau 'tunggu nak runtuh'..aku bertambah sibuk nak ambil tahu lagi bila mendapat perkhabaran tentang seseorang yang 'ada' aura dalam radio broadcasting akan menerajui suria FM..tertanya-tanya apa yang akan dilakukan oleh si dia..!!

kini aku bertambah menyibuk sebab dikhabarkan Halim Othman & Linda Onn akan menyertai Suria Fm...ahaks..kenapa dan mengapa?..apa nasib rakan-rakan aku...dimana HO & LO akan diletakkan..adakah sebagai dj atau sebaliknya...

bila direnungkan kembali kenapa senario ini berlaku aku menjadi seperti orang yang sasau mencari cinta sejati..mencari jawapan yang tak pasti..dimana kedudukan Bob,Zaff,Naim,Tuah,akhtar..adakah mereka akan terus menerajui segmen masing-masing atau..??

memang benar..selepas keluar dari Suria Fm agak kurang 'kemesraan' antara aku dan rakan-rakan yang lain..cuma sekali sekala aku akan menghubungi seorang dua kenalan disana..kalau jumpa aku sapa..ada masa aku dengar juga segmen mereka walaupun mereka seperti tidak TAHU bagaimana nak menghubungi aku untuk bertanya 'ADAKAH AKU MASIH HIDUP'..!!

aku penting kan silaturahim..bagi aku itu satu tanda aras menjadi manusia..walaupun mereka mungkin sibuk dengan kerja mereka dan tidak 'sempat' nak hubungi aku namun tak mengapa kerna aku yang akan selalu mencari kawan..

namun bila berita HO & LO menyertai Suria FM aku merasa sungguh terkilan dengan pihak pengurusan..apa kejadahnya mereka mengambil orang lama itu..sedangkan mereka mempunyai koleksi dj2 yang bagus..adakah dengan kemasukan HO & LO ini akan membuatkan orang semua berebut2 nak cari frequency Suria FM..adakah HO & LO ini akan berkongsi pengalaman dan juga aura mereka bersama dengan dj yang lain...ataupun adakah Dj2 Suria FM yang ada sekarang tidak menepati ciri2 seperti yang diharapkan oleh peneraju baru..hanya MEREKA yang ada jawapan nya...

aku bukan menghasut jauh sekali sakit hati..namun aku pernah duduk di konti dan juga kerusi yang sama dengan HO & LO...

aku tak mendabik dada atau bongkak bila melangkah turun dari tingkat 15 & 16 itu...namun lihat lah 'achievement' aku sekarang...

aku merasa sedikit kecewa apabila ada rakan2 aku di Suria FM seperti tidak berani menongkah arus..demi kerjaya,bakat,kemahuan,kehendak diri sendiri...

walaupun apa pun jangan simpan dihati dengan apa yang aku coretkan kerna ini lah hasil nya apabila aku terkenangkan rakan2 lama aku...

3 comments:

mulan said...

azrul...linda on masuk suria, hmm..mmg tak syok, dia akan ngorat abg2 lori dari sinar ke suria..hahahha

takdelah...tp kesian kan kat DJ2 lama..

Anonymous said...

abg2 lori berkenan kat linda on tu kot..ahaksss

Jake's Daughter said...

Xde perubahan pon the otai's masuk Suria...Rasa mcm menyemak pon ada...Actually...i x dgr Suria pon...