Monday, January 04, 2010

dari 2009 ke 2010..

36 tahun..itulah angka hayat aku..ahaks..rasanya tak sabar nak menunggu saat 40 tahun kerna kata orang 'life begin at 40'..hehe..adakah nanti aku akan berasa seperti muda trang-tang-tang..ahaks...

tahun 2009 banyak menguji dan mengajar aku..banyak rezki yang aku kecapi..bermula dengan warung kita,jurnal chef,jom rasa,GBS,penglipurlara,mustika dan ada yang aku lupa kot..hehe

apa pun perjalanan seni aku ada dugaannya juga..namun aku tempoh dengan hati yang tabah..kerna ini lah jalan yang aku pilih..maka hendaknya aku kenalah menempuhinya dengan nawaitu yang jitu..

ada juga perkara yang tidak diminta namun datang menerpa..ahaks..nama pun kehidupan kan maka suratan nya adalah meneruskan apa jua perjalanan yang harus di lalui..

satu hari aku berjumpa dengan kawan lama aku yang dah lama tidak bertemu..beliau sekarang seorang usahawan yang sukses..dulu merempat..aku pernah jual burger dengan beliau..pernah mengeluh kerna stall burger hilang..pernah termenung dikedai hendak minum/makan takde duit..tapi kini dia bangga dengan kejayaannya..memandu BMW ada driver..rezeki orang siapa yang tahu..dia mengagumi aku dan aku mengagumi beliau...

salah satu skill yang dia ada ialah mengira magic nya tarikh lahir..katanya setiap manusia ada yang tersirat..aku kurang percaya dengan benda2 macam ni namun aku biarkan sahaja dia memberikan butiran..

tarikh lahir aku 13.02.1974..di kiranya..dia kagum kerna luar dalam katanya nombor aku ialah 9.katanya lagi susah nak cari orang yang mempunyai luar dalam angka 9..tun mahathir pun hanya 7 didalam dan diluar 9...katanya aku bertuah,murah rezeki,dan senang menambat hati orang...ahaks..aku iyakan aje kerna perkara yang seronok untuk didengar..hehehe..tapi ada satu lagi yang aku teruja untuk memberitahu dia bahwasanya tahun ini aku berusia 36 tahun...3+6 jadi 9..hehehe...

adakah aku akan bertambah murah rezeki??..

hanya DIA yang mengetahui....AMIINN

1 comment:

Anonymous said...

1 dlm seribu -----> U