Sunday, July 12, 2009

Warung Kita...The final Episod

salam..

akhirnya tanggal 10hb July 2009 berlabuh ler sudah episod ke 24 warung kita..berakhirnya satu pengembaraan yang menemukan manusia kepada manusia yang lain..nilai insani setiap insan di muka bumi tercinta ini bersatu di paparan warung kita..aku merasa bersyukur kerna terpilih menjadi host program yang julung kali adanya di Astro Prima..

banyak kenangan yang terpalit di legasi warung kita..kebanyakan kenangan nya 'kenyang' dan 'penuh'...dalam jelajahan ini aku berpeluang bertemu dan bersua dengan manusia jiwa kental yang tidak pernah tunduk dengan desakan ekonomi..ada yang jatuh..bangun dan jatuh kembali namun mereka ini tidak pernah merasa kecewa..mereka terus dengan acuan niaga mereka malahan ada yang telah berniaga lebih dari 20 tahun dan hanya menjual karipap berinti kan kentang...bayangkan!!..

sepanjang pengambaran ada juga yang berjiwa kecut..tidak mahu publisiti percuma..tidak mahu dikenali 'konon'..dan ada juga yang memberikan alasan yang tidak logik langsung sebagai seorang Islam...kononnya kalau kedai@warunh mereka dipaparkan di TV nanti ada yang irihati dan akan 'menderem'@jampi mereka...maka persetujuan yang asal tidak dapat diteruskan...terpaksa lah pihak produksi mencari warung yang lain...

ada juga peniaga yang tidak mahu diketahui kejayaan warungnya..dengan hasil lumayan setiap malam...katanya hasil yang dikaut hanya untuk nya dan keluarganya jadi tak perlu diwar warkan kepada umum takut 'lembaga hasil' mencarinya selepas itu...ahaks..ini macam punya orang pun ada ka...??..bak kata jaga singh dalam seniman bujang lapuk...

apapun aku merasa bangga kerna dengan adanya program sebegini maka peniaga-peniaga yang berkelas sederhana dan juga pembeli-pembeli dari semua kepentingan dapat menjamu selera di warung yang rasanya berstatus 5 bintang...

insyaallah kalau ada rezki pasti ada musim ke 2...

terima kasih kepada penonton Warung Kita...

3 comments:

admin_paradoxemon said...

salam...aku baru hari tu tgk rancangan warung kita...tapi x tau la tu rancangan episod keberapa...ala yang urut2 kaki ngan awek2 tu...ha ha...pastu azrul kene taik burung..hahaha...actually aku minat sangat kat kumpulan cham....especially azrul....ok lau free jadi la follower blog saya....http://dalamhatiadataman.blogspot.com

Anonymous said...

oooOooo....same laaa

Anonymous said...

azrul...aku tgk video panglipur lara yg ko wat tuh.... ko makin chub lani ye... ko mkn pe ? ni mesti kes program warung kita tu kan.... dpt mkn je kije nyer....... ahakssssss