Wednesday, July 08, 2009

Penglipur Lara....program baru di Astro..

salam...

aku sekrang tengah sibuk shooting untuk program baru astro yang berjudul Penglipur Lara..boleh dikatakan program ini nanti boleh dijadikan 'refferences' pada insan-insan yang meminati seni budaya bangsa sendiri..

mana taknya aku juga berpeluang untuk mempelajari dan mengetahui tentang seni persembahan yang mungkin tidak sepopular seni budaya yang lain..ada juga seni yang hampir pupus disebabkan tiada bantuan daripada pihak yang bertanggungjawab untuk mempromosikan seni itu..

jikey,Awang Batil,Boria,Opera Cina,Wayang sri Asun dan banyak lagi yang mungkin kita pernah melihat dan mengetahuinya...namun mungkin generasi IT sekarang ada yang tidak mengetahui tentang budaya ini..tentang pantang larangnya,adab,cerita,watak,sejarah seni budaya bangsa ini..

aku merasa bertuah kerana di beri tanggungjawab untuk menjadi host program ini...dapat juga ler aku mengenali seni budaya bangsa aku sendiri..

apapun saksikan nanti program Penglipur Lara di Astro..
ada juga klip2 yang sempat aku rakamkan sendiri...cari sahaja di YouTube penglipur lara

sampai bertemu di tinta yang lain...

1 comment:

Anonymous said...

sbenarnya i plg suka program melawat kawasan yg u jd wartawan tu.. aann_2222