Saturday, November 23, 2013

Yg dibenak ku...

Salam...

Ramai yang bertanya kepada aku kenapa aku tak sertai MLM 2013 kali ni...aku menjadi serba salah untuk menjawapnya..kerana byk persoalan akan timbul dan terjawap secara tidak langsung..namun yang pastinya jadual aku terlalu padat..bukan tiada keinginan untuk berjuang di pentas MLM namun masa yang amat terhad buat aku.

Ramai jugak yang bertanya pada aku dan membuka ruang untuk aku bersama dengan mereka namun aku tolak elok2..ramai yang mencadangkan aku bergabung dengan jihan...tapi aku tahu ruang kreativiti aku dan jihan sesuai untuk dipertontonkan dimana,semestinya bukan untuk berganding dlm pertandingan...buat masa sekarang aku cuma akan bertanding genre komedi ini hanya atas nama kumpulan 'CHAM' sahaja...

Ramai yang bertanya lagi kenapa Along tidak bergabung dengan aku kali ini..ermm..perlukah aku untuk merungkaikannya...ataupun biarkan ia menjadi satu persoalan yg tiada penyudah!..

Banyak yg berlaku antara aku dan along selepas Rajalawak musim ke 2....hanya org2 terdekat saja yg tahu kemelut antara kami...yang pasti kami mempunyai percaturan perjalanan yg berbeza...Along memilih MIG manakala aku memilih untuk bergerak sendiri...

Seminggu selepas habis RL..aku ditawarkan untuk menjadi host astro oasis...aku terima lamaran itu..dan Along terus diam tanpa menghubungi aku...selepas habis job ngn astro oasis,boss astro En Khai melamar aku pulak untuk host barker channel Mustika yg selalu korg tgk aku mempromosi kn prog2 menarik yg ada di astro mustika..alhamdulillah 3 tahun aku menjalankan tugas tersebut...Along masih diam dgn aku..

Selepas itu tiba2 Along hubungi aku untuk menjadi pengacara event amal bersama berita harian...katanya pihak atasan mahu kump Cham untuk menjadi pengacara majlis tersebut dr pagi sampai ke mlm...tanpa bayaran...aku setuju sebab majlis ini untuk GAZA..jadi ini satu ibadah dr aku untuk org2 GAZA..habis majlis tersebut pihak BH amat gembira dgn kerja kami...diulang KAMI..lantas terus melamar kami untuk bersama2 dgn mereka untuk tour anugerah popular...lamaran tersebut dr kak Cham..org atas dan senior di BH...

Tapi disebabkan Along yg deal ngn BH maka aku menyerahkan perkara untuk itu kepada nya untuk dibincangkan...masa berjalan...aku bz dgn tugasan aku sebagai host Mustika...Anugerah itu pn berjalan..namun aku tertanya jgk kenapa BH tidak call or Along tak call utk event itu...aku tak kisah lagi...sebab memang banyak kerja..

Tiba2 satu hari abg Mas Omar hubungi aku tanya kenapa aku tak nampak lagi untuk salah satu event anugerah popular itu..aku cakap aku tak tahu pun...lantas dia mengatakan yang dia dh beritahu along..aku ckp along tak bgtau pun..dan aku cakp nk call Along...selepas itu aku call Aling tapi tak berjawap...sampai lah keesokkan harinya aku baca dalam paper yang tertera gambar ialah Along bergandingan dengan Angah untuk majlis tersebut...kalau korg ditempat aku..apa korg akan rasa!?...

Aku hubungi along untuk penjelasan namun tak berjawap...aku text dia x reply...dan aku mempunyai solusi sendiri mengatakan yang Along tidak lagi memerlukan aku selepas RL..dan ternyata perkara itu benar sampai ke hari ini...

Kalu nak cerita apa yang berlaku di antara aku dan Along rasanya boleh dibuat telenovela dah...banyak perkara yang dia buat kt aku namun biarlah ianya menjadi memori luka dalam hidup aku...cerita diatas hanya mukadimah bagaimana dia menyisihkan aku untuk kepentingan dirinya..

Insyaallah kalau ada masa aku coretkan lagi

Ingat...ALLAH maha kaya!


7 comments:

MizzPanda Azizah said...

sabar la azrul. Allah Maha Adil...bnykkn doa dn tawakkal pdNya.

Unknown said...

sabar la byk2..setiap perkara yg blaku msti ade hikmah dsebaliknye..kita ikot cara kita dya ikot cara dya..pcaye la suatu hari nnt pasti dya akn sedar dan akn mncari kita setelah nyedari kesilapannya..biar mse tentukannye..insyaallah..kami akn sentiasa sokong azrul dr blakang

eJAI said...

betul2..tengok muka pun dah tahu tak boleh percaya punya si along tu.

Err, tapi kenapa bila azrul terima lamaran astro oasis selepas RL tu, azrul tak bagitahu along? Mungkin along juga terasa dan berpandangan yang azrul tak perlukannya lagi?

Unknown said...

ejai x baca btul2 ker...hehe..kan saya dh bgatu tiada x hubungi saya lgsg selepas RL..xkn saya nk tunggu concern dr dia baru nk amik job..rupa2nya dia dh sign ngn mig masa u..saya pn x tau..hehe

Unknown said...

tq bro.

nurul nadhira said...

Herm mesti cam bengang gile kan. Tapi mungkin ade explanation tersendiri dari pihak sebelah sana. U tak try tnye die ke what had happened. Klau die da explain n still ianya not acceptable, herm what to do. Org tak sudi takkan kite nk terhegeh2 kan.

Anyway, bersabar bro. Kawan datang dan pergi. Tapi family akan sentiasa ada. Peace :-)

Sasha Yaya Basir said...

Sabar ya babe! Kite dah tau dia tu macamana kan. Allah is always with you. Amin :)