Wednesday, July 06, 2011

BERSIH KE TIDAK..!!

aku tak faham..!!
semua orang sibuk pasal bersih..
bersih sangat ke diaorg nih..!
diaorang ni bersih ke tak bersih??
bangun tidur aku terus mandi...
takut nanti aku tak bersih..
aku pastikan seluruh air mencucur ke pelusuk tubuhku..
supaya sisa-sisa najis berat dan ringan terhapus jua..
tapi bersih ke aku??

bersih....bersih...bersih...
dulu awal 80an ada kempen..
namanya bersih..cekap...amanah..
ada perkataan bersih...
tapi semua orang buat tak tahu jer..??
bersih ni untuk siapa?
untuk jalanraya ke untuk manusia...
kalau untuk jalanraya,kenapa ada pihak yang takut...
biarlah bersih membersihkan jalanraya itu...
agar jalanraya itu menjadi lebuh dan raya untuk rakyat yang makmur..
tapi kalau jalanraya dah bersih..kontraktor pembersihan nak kerja apa??

baju putih nampak bersih...
muka suci nampak bersih...
di butterworth ada tempat nama pantai bersih...
di uptown ada orang pakai baju bersih...
di downtown ada orang yang tolong bersih...kan..

bersih..bersih..bersih...
sama jer bersih atau tak...
aku tetap mandi....!!

2 comments:

HambaALLAH said...

vnh

Yumida said...

bersih ker..hihi...