Sunday, June 28, 2009

Tribute to Michael Jackson..

aku mula mengenali Michael Jackson (MJ) ketika aku sekolah rendah..sekitar 80'an..masa itu aku amt meminati lagu Ben..lagu mengenai persahabatan antara manusia dan tikus..filem nya juga bagus..tambahan dengan suara budak MJ yang manja..aku bertambah teruja bila buat pertama kalinya dapat menyaksikan video klip lagu Thriller,Beat it,Smooth Criminal dan banyak lagi..hingga kan ada lagu-lagu tersebut di sadurkan menjadi kelakar..

masa zaman lagu Thriller itu sedang dasyat..aku begitu teringin untuk mendapat kan satu jaket MJ yang penuh dengan zip..magis nya jaket tersebut boleh menjadi seperti singlet bila dibuka satu persatu zip nya..kemudiannya bila dah pandai tahu apa itu tarian aku dan kawan2 ku cuba untuk meniru tariannya..semestinya Moon walk..ahaks..

MJ sememang satu fenomena..aku merasa kaget bila sedang mencoretkan kisah ini..dia seorang manusia yang sungguh istimewa...susah nak mencari penggantinya...hinggakan pada satu masa di seluruh dunia diadakan pertandingan tarian meniru MJ...banyak kenangan dan 'journey' bersamanya..

apa perasan Pat Ibrahim & Riot 'kool' dengan berita ini..kerna mereka adalah 'kembar' MJ di Malaysia...

to MJ's you'll always in my soul...may god bless u...


No comments: