Friday, May 22, 2009

cerita satu pagi..

seperti biasa kalau aku ada masa aku akan bersarapan ataupun minum2 di kedai mamak dekat umah aku..namun hari itu tidak seperti hari biasa kerana aku terpaksa berfikir sejenak dengan sapaan seseorang..

sedang aku minum sambil membaca paper aku disapa lembut oleh seorang pakcik bersama keluarganya..katanya dia suka menonton program-program yang aku handle..katanya aku seorang yang natural bila bercakap depan kamera..katanya bukan dia seorang saja yang suka bahkan seluruh keluarganya meminati aku..selepas itu dia meminta izin untuk bergambar..kerna katanya bukan senang nak terserempak dengan aku selalu..

namun ada satu soalan yang membuat kan aku terfikir dan terus berfikir...katanya..kenapa aku jarang mendapat publisiti di paper,majalah..walhal partner aku ada jugak keluar sekali sekala..nak sedapkan hati dia aku cakap aku agak kurang sikit untuk ditemubual kalau tak der perkembangan tentang diri aku..dia mengangguk tanda setuju..

memang benar artis perlukan publisiti..pendedahan dan cerita..agar orang semua tahu yang artis itu masih wujud dan masih mencari peluang untuk dirinya..memang betul kata pakcik itu..aku jarang sekali ada ruang didada akhbar mahupun majalah...tapi aku tak pernah kisah dengan publisiti sebegitu..kerna bagi aku publisiti melalui televisyen lebih efisyen..lebih 'terasa'..lebih dekat dan lebih mesra..ada juga majalah/akhbar yang hendak interview aku.namun aku akan bertanya terlebih dahulu..nak interview pasal kerjaya ok ajer..kalu pasal peribadi tak payah!!..

betul atau tidak itulah prinsip aku..buat apa kita riuh rendah sedangkan hasilnya kurang...baik kita dalam senyap meraih riuh rendah itu namun ada hasilnya...

terima kasih pada pakcik itu..walaupun dia nampak seperti tidak peduli akan dunia hiburan namun dia amat prihatin tentang dunia kemanusian...

5 comments:

LeeN said...

btol..btol..btol.hahahaha

Anonymous said...

huhuhu...family sy pown minat abg azrul gak...

Anonymous said...

a'ah larh .
abg azrul nie sbnr nye rmai pminat
tpiy juz abg azrul xclalu kuar tv jer . family sy pown minat abg azrul gak coz dyorg kte abg azrul nie brteros terang tmbah2 lg dlm blog .

Wani Esmail said...

betul..betul..betul.. jugak..
dont worry... u still have lots of fans in your own way.. keep up the good work.. =)

rynn2506 said...

huhu....btol tu cik azrul..
soklan yg pakcik tu dah rasanya kite penah soal kat awak kan??
kalo asik masuk paper sana sini timbulkan kontroversi nak watpe kan..
baik dok diam² tp pada hakikatnya awak laku..!!!
go..go..azrul!!!