Wednesday, August 27, 2008

M..asih mencarikah identiti bangsaku
E..ntah untuk sekian waktu masih terdampar jawapan dicari
R..asuk dihati bergelora tak pasti
D..isalut Cuma semangat dihati
E..nggan mendabik dada bersorak memuji
K..erana takut dipanggil manusia lupa diri
A..khirnya jawapan masih tak pasti

M..alukah bangsaku sendiri
E..mpunya nama tidak mengaku lagi
R..asa meluat bercambah kembali
D..alam jiwa mereka tidak tersemat lagi
E..mosi diri menguasai sanubari
K..adang-kadang tersedar dari mimpi
A..dakah aku masih melayu lagi??

M..elayukah tidak bukan jawapan dicari
E..ntahkan terjumpa persoalan harga diri
R..asa keliru menyelubungi diri
D..isalut kerinduan yang tak terperi
E..sakan dihati terurai dipipi
K..emana perginya naluri ini
A..dakah aku masih melayu yang sejati??

M..erdeka itu apa sebenarnya??
E..ngkau dan aku mengecapinya
R..asa gembira setiap kali menjelma
D..irai segenap pelusuk negara
E..ngkau dan aku masih terpinga-pinga
K..erana memyambut ikut suka hati
A..ngkara erti merdeka tiada didalam diri..


Azrul zaidi
5hb july 2005
bdr Kinrara

tengok tarikh aku dapat idea menulis diatas...sudah masuk tahun yg ke 3...masih relevan atau tidak.......

7 comments:

Kakak Tiri said...

Tarikh yang relevan setiap tahun buat saya sebab tu birthday saya.

Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan Yang Ke 51. Selamatlah Malaysiaku.

Merdeka? said...

Birthday ku jugak ari ni, waktu azrul tulis blog dia...hehe..Tp merdekakah aku? kau? semua?

..::idianna::.. said...
This comment has been removed by the author.
Faizal Zakaria's Blog said...

Hayati sejarah..

Pelajari dari sejarah :-)



Salam perkenalan ;-)
http://pro-faizal.blogspot.com

Anonymous said...

negare da merdeka kte ble lg nk merdeka???hmmm ye ke merdeka,lau merdeka x de nye pminte sdekah kat tepi jn 2...bkn nk mengutuk tp da knyataan...kte dlm satu negare harus bersatu padu bru lah negare merdeka...nie nme je tiap2 taon smbut merdeka tp hakikatnye bkn merdek lg pown...

iqram said...

merdeka kepale bapak korunk...
PM pown mcm sial...mcm mne nk merdeka...samdol

tiger said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色