Wednesday, May 21, 2008

perihalku......jalan ampas

salam..

kita sering mendengar cerita tentang jalan ampas...tempat berlakunya pelbagai peristiwa berkaitan dengan pramlee...sementelah aku berada di spore aku berkesempatan ke jalan ampas...rasa syahdu bilamana aku sampai di depan pintu gate studio ini..tertera alamatnya no 8 jln ampas...kesempatan yang diterima dari penjaga bangunan ini untuk masuk kedalam tidak aku lepaskan...walaupun bangunannya telah usang dimakan zaman namun aku tetap merasakan seperti masih ada orang yang bekerja dan lalu-lalang didalamnya..mungkin kerna aku masih lagi berada didalam dunia pramlee...berada bersama rohnya dan masih terasa aura pramlee the musical...

dalam teater ini aku menjadi pengurus MFP...aku menjadi wartawan yang membongkar kecurangan norizamn...dan bilamana penjaga bangungan menunjukkan ofis pramlee dan juga tuan manager terasa seperti mereka2 ini sedang melihat aku dan tersengih kerna aku cuba untuk masuk kedunia mereka...namun aku tetap merasa bangga dan sedih dengan cerita mereka...mereka ini semuanya anak seni yang berjiwa besar...berseni dengan ketelusan hati..aku dapat merasa kan kesungguhan mereka....

kalau ada kesempatan nanti aku akan tatapkan gambar2 studio jalan ampas...

11 comments:

Zafrina said...

beb, letak la gambar kat studio jalan ampas tu... teringin gak nak tgk... all the best for p. ramlee the musical... aku pegi tgk gak nanti kot... :)

Fazli Razali said...

hang memang arr...x ingat kat aku sana.weii..letak la pic jln ampas tuh.teringin gak aku nk tgk.

Anonymous said...

Semoga Azrul terus aktif.... n happy selalu....

Anonymous said...

Semoga Azrul terus aktif.... n happy selalu....Oraitttttttttt

Anonymous said...

Azrul x nak jd DJ lg ke?

Anonymous said...

Azrul dh ltk gambar kt studio jln ampas di myspace dia.
http://www.myspace.com/azrulzaidi
Oraitttttttt

Anonymous said...

wahhh caye lorrrr.insya allah akan pegi tgk nnti :)

Keisuke said...

azrul ada blog.....diulanggggg...azrul ada blog?x caya argh...

NorAzrin MohdNawir said...

nak tgok gamabar gak...

NorAzrin MohdNawir said...

akhirnya kite berkesempatan gak bgtau azrul yg kite dah baca blog azrul kan??? tp kite tpaksa suruh awk jalan kaki ke astro cafeteria di bawah panas matahari tu...sorry azrul..it's a procedure..!!!

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!