Thursday, May 01, 2008

gelanggang lawak atau ahli parlimen

salam...

aku terbaca satu artikel yang menarik perhatian aku dalam salah satu akhbar sensasi negara...dalam artikel itu mengatakan ada dikalangan ahli parlimen yang sedang bersidang sekarang ini lebih banyak membuat kelakar daripada menyampaikan hasrat atau kehendak masyarakat..

medium berlawak memang luas...ada slapstik,mime,pentomin,skit dan mcm2 lagi..namun apa yng mungkin ahli2 parlimen mesia ini cuba lakukan adalah untuk menyegarkan mata2 yang sedia mengantuk disebabkan oleh persidangan yang berlangsung atupun mereka2 ini tidak ada pandangang yang lebih sensitif dan telus untuk dibentangkan kepada khalayak sidang..

apapun aku teringin sangat untuk masuk kedalam dewan rakyat itu sendiri untuk merasai dan mendengar sendiri bagaimana satu2 isu itu dibahaskan...

aku pernah mewakili sekolah sebagai pembahas pidato..aku pernah bergelar pembangkang dalam pertandingan bahas dan aku pernah menjadi pencadang..namun apa yang ingin aku katakan disini adakah semua ahli2 parlimen yang bersidang kali ini adalah yang betul2 ada jiwa sebagai seorang pembahas...kali ini persidangan mencatat sejarah kerana 82 ahlinya adalah dari kalangan pembangkang...

harap2 pak lah and the geng dapat memberikan sesuatu yang 'menyegarkan' agar kita semua tidak terus tidur diulit kesenangan.....

oraaaiitt

6 comments:

HatiMalaya2008 said...

kat mana bleh dapat DVD atau VCD hati malaya ek? kalo awak bleh tanye orang2 seni kot ada.. i want ori punya.. HIDUP MALAYA!

tak kisah la nak wat lawak kat parlimen ke.. nak tukar kerajaan ke.. nak wat camane pun.. janji jangan digadai tanahair yang tercinta..

HIDUP TUNKU!!

SaRaH said...

agar kita tak sama2 terlena dgn pak lah.. pandai jgk depa buat lawak kan.. hik3..

rynn2506 said...

oo...azrul pon ade blog?? bagus..bagus..sbb kite pon jenis rajin tulis blog...rajin² la visit blog kite ek..oraiitt...!!!

Cham's Fan said...

Ahli parlimen nak masuk Raja Lawak juga kot.. Apapun ini laman web untuk peminat Cham... http://chamchillout.forumotion.com/

Anonymous said...

huhuhu btul gak cham's fan ckp 2...
teringin nk msuk raja lawak kot...huhuhu
ble ek agak2nye bleh jmpe abg live dn mate???
oraiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttt

tiger said...

I love it! Very creative!That's actually really cool.
謝謝你的文章分享
尋人,徵信公司,外遇,抓姦,徵信社,尋人,徵信公司,外遇,抓姦,徵信,尋人,徵信公司,外遇,抓姦,徵信社,外遇,抓姦,徵信公司,尋人,徵信社,尋人,徵信公司,外遇,抓姦,徵信社,尋人,徵信公司,外遇,抓姦,徵信社