Tuesday, March 11, 2008

perihalku...pilih dan raya dan undi

salam..

bahang pilih dan raya telah pun selesai..namun apa yang mengejutkan ialah kemenangan barisan BA memerintah 5 negeri sekaligus..apa yang tlah terjadi dengan kreadibiliti pak lah...kalau kat negara luar dah lama perdan menteri or menteri letak jawatan..namun yang menrik perhatian ramai ialah kekalahan samy vellu...bayang kan dimana undi-undi rakyat di kawasan sg siput ini selama 30 tahun samy vellu menjadi MP...adakah selama ini mereka tidak dibenarkan mengundi or ada undi hantu or adkah selama ini mereka buta dengan ke'petah'an samy vellu berceramah..apa2pun revolusi rakyat telah mencorakkan satu lagi kebangkitan hak.

bercakap tentang undi,mungkin ramai yang tahu akan nya..namun yang paling menarik perhatian aku adalah tentang majoriti undian yang diperolehi oleh mereka yang menang termasuk lah pak lah dan najib..merosot dari tahun sebelumnya..dan sesungguhnya kebangkitan dan kemarahan rakyat telah membuatkan pak lah selepas ini takkan tidur dalam man2 mesyuarat..

oraaiittt

9 comments:

Along Abdul Karim said...

Azrul pun kiranya tak leh nak tido lena la dekat2 nak final nie :) yelah dok ingat berape la agaknya undi akan masuk mlm final tu nanti ;p
Apa-apa pun didoakan Selamat Maju Jaya untuk Azrul & Along (CHAM). Rezeki masing-masing Allah Taala lebih mengetahui :)
CHAYO!! CHAYO!! CHAYO!! Insyaallah pasti berjaya!!

apple said...

jgn risau...undi dan sokongan sy utk CHAM xkan b'belah bagi..huhu...go CHAM!

*SiRibenMerah said...

halooooo...
I minat sgt Cham..
oraittttt~

chayok2..=P

seliparhijau said...

tahniah sbb dpt tmpt ke 2 dlm raja lawak..walaupun korg di tmpt ke2, korang ttp juare di hati saye...
gud luck n semoga dpt kuarkn hasil seni yg lbh bermutu di mse akn dtg..
orait...

apple said...

abg azrul..congrats 4 the 1st runner up victory..ape2 pon CHAM dh menang di hati ktorg yg menonton..cute sgt2 jd bdk sekolah...u're such a talented entertainer..keep it up ok! oraiittt!

Along Abdul Karim said...

Congrate Azrul & Along :)
Thumb Up!!! you both did a good job ;p
Biarpun malam tu dinobatkan sebagai naib juara namun CHAM tetap JUARA dihati kami!!
Keep up the good job guys... oraiitt ~

SaRaH said...

kredibiliti pak lah sbg PM tak setanding Tun Dr Mahathir. 2 PM ni je yg sy tau spnjg kewujudan sy dkt alam ni..sy stuju pak lah step down w/pun sy x cukup umur nk ngundi...pak lah kaki lena, ada kan fakta mcm tu? gamaknye budak2 high school bukit mertajam mmg suke tido kot..

Anonymous said...

weyh aq minat gile kt korg r...
korg mmg paling bez ah...

Anonymous said...

малолетняя 18 лет порно онлайн http://free-3x.com/ порево с училкой по математике онлайн free-3x.com/ как развлекаются развратные студенты фото [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]