Saturday, February 23, 2008

perihalku....Raja Lawak Minggu Ke 7

salam..

bagi mereka yang menyokong industri seni pasatinya tahu akan wujudnya program realiti astro prima iaiti raja lawak 2..aku tak mahu bercerita lagi tentang rancangan ini secara am..kerna bagi aku rancangan ini mempunyai 'aura' yang tersendiri...

dari minggu ke minggu alhamdulillah kumpulan aku CHAM dapat melaksanakan tugasan yang diberikan walaupun kekadang tidak pernah memuaskan hati sesetengah pihak..yang penting bagi CHAM ialah kepuasan apabila membuat persembahan dipentas dan mendapat sorakan dan tepukan dari penonton..

minggu ke 7,kami diberikan tugasan yang mencabar iaitu bebas untuk berkarya...bebasa melakukan apa saja..namun mungkin bagi korang dengar cam mudah je tapi bagi kami untuk yang membuat kan kepala buntu kerana kalu boleh apa yang ada dalam kepala otak ni nak dikeluarkan untuk tatapan hadirin...

dan yang lebih mengejutkan ada task yg diberikan pada hari persembahan..ahaks cuak jugak kitaorg namun disebabkan ada sekelumit pengalaman maka perasaan itu hilang begitu sahaja..

aku ingin menyentuh tentang persembahan kumpulan CHAM..bila tiba komen dari juri yang bernama Radhi Khalid..dia kata kumpulan aku cuba untuk mem'popular'kan AF...sori bro itu bukan matlamat kitaorang..adakah semasa kami membuat persembahan dia tidak peka??..ataupun cara pemahaman dia menjurus kepada apa yang berlaku didepan mata..tidak selepas pandangan yang jauh?..faham tak korang..ahaks aku ni kalau dah start menulis mula ler keluar ayat2 songsang..hehee

back to our topic..secara keseluruhan persembahan kami khusus nya content atau isi didalam nya menjurus kepada program realiti itu sendiri...tak kira lah apa jua pertandinga realiti pasti ada fenomenanya...memang tak dinafikan yang akademi fantasia merupakan pintu ataupun ruang bagi program2 realiti yang lain bertapak di negara kita..setuju atau tidak terpulang kepada korang....

kalu diperhatikan lirik lagu kitaorg semlm lebih kepada peringatan kepada mereka2 yang ingin mencuba nasib dalam pertandingan realiti ini...cuba hayati bait2 ini..

bukan mudah nak jadi pelawak macam kami..
bukan mudah nak jadi penyanyi macam mawi..
jangan buang masa pergilah 'recky'
manalah tahu ada rezeki...
muka kena tebal..
hati kena berani..
bila kena maki..
buat tak tau aje..
bila dah popular
kena ngadap reporter
bila dia tanye
jawab selamba..
baru kau boleh jadi artis realiti...

itu hakikatnya..betul tak..lain kali sebelum nak komen orang kenalah dengar.teliti,perhati betul2..bukan niat kitaorg nak mainkan lagu tema Af tu saja2...dah memang lagu tu popular dan boleh kita katakan itu lagu 'national anthem' untuk semua program realiti di mesia..

bak kata kumpulan aku....apapun..

kena....

oraaaiiiittt....

chill out

3 comments:

apple said...

yup...btol tu..maybe radhi khalid tu juz dgr muzik jek n trs komen yg korg try popularkan name AF..tp if teliti lirik die..lain sgt n mendlm...pe pon suke lwk korg coz slain lwk..korg sbnrnye byk timbulkan kesedaran to me..cnth mase minggu yg korg nyanyi lagu Ceti tuh..mmg lwk tp dlm mase yg same sgt sinis...n bile dh kuar nnt after final raja lwk..get ready la bro..coz rite now u guys tgh m'bina name CHAM tu..n diakui CHAM mmg makin rmi peminat..tp yg puas hatinye korg kumpul peminat base on bakat, kreativiti n karya korg..tu yg lbh b'mkne...keep it up! i'll support u..

Wani Esmail said...

mr azrul...
minggu ke 7 tu mmg CHAM best..
perihal lagu AF,sape2 yang mendengar dgn telinga sahaja would say cham m'popularkan AF or cham m'popularkan diri dgn lagu AF. doesnt matter..u guys tau ape u guys buat dan yakin dgn ape yg korg buat sudah.. bukan senang nak puaskan hati semua orang kan? tapi ketahuilah oleh mu --> cham mmg best!!

Anonymous said...

Ya Cham memang best.... Peduli komen juri atau apa org nk ckp....