Thursday, February 28, 2008

perihalku...pilih dan raya

salam..
rasanye sume dah tak sabar nak menunggu pilih dan raya bermula..bagi yg reti apa itu hak pasti akan menggunakan peluang ini untuk memilih mereka yang dilihat berkaliber untuk memimpin..tapi bagi yang tak lepas had umo,masa ni lah diaorg nak buat duit sebab boleh buat keje part time gantung poster,pasang bendera..berarak..kempen dan macam2 lagi..

bagi aku pilih dan raya kali ini memang dah nampak sapa yang akan memerintah kerajaan..sebab dari awl2 dah termaktub kemenangan MEREKA..apa pun aku tetap ada pendirian..tetap ada falsafah dan tetap ada idealogi aku..

kali ini kita akan menyaksikan pertembungan banyak pihak..namun yang menarik perhatian aku ialah penyertaan seorang nenek di kuala trengganu untuk menjadi calon..penah tak terfikir oleh orang yang seorang nenek berusia 80 tahun untuk menjadi seorang wakil rakyat seandainya dia menang..yang menariknya dia menjadi calon bebas di kawasan panas dimana pertembungan diantara mat sabu dan juga datuk apa ntah nama dia..lebih baik kirenye anak,cucu,saudara pada nenek ni nasihatkan nenek ni duk kat rumah je ler..tak payah susah2 nak jadi calon..yang lebih penting mana dia dapat duit untuk menjadi calon bebas..adakah dari sumber yang sahih atau sumber yang toheh...

dah nama pun politik kan..itu ler warnanya..aku ingin bercakap tentang rancangan realiti..sebelum aku menyertai rancangan realiti ini aku sering berfikiran terbuka dengan apa yang berlaku..namun setelah menjadi peserta pada rancangan realiti barulah aku tahu dimana politiknya...bukan tidak pernah membenarkan yang benar namun sebagai manusia yang mempunyai nafsu untuk menang pastinya aku agak tersentuh dengan apa yang berlaku..namun biarlah ianya menjadi satu rahsia hidup aku selama-lamanya..

apa pun kepada mereka yang nak keluar mengundi nanti pilihlah wakil yang boleh buat kerja..yg boleh menjadi wakil rakyat yang sah dan adil..bukan menjadi wakil kepada rakyat..dan bukan memilih mereka yang rakyat memilih wakil..

apapun jangan berhenti mengundi kumpulan cham..ahaks...

oraaaiittt

6 comments:

Idham said...

masa pilihanraya nanti boleh undi pakai sms ker? (tiap jumaat aje mesti hp aku abih kredit, nak topup kedai jauh)
Cabai Burung

apple said...

hehe...sy pon same..x ksh akan abeskan krdt utk vote CHAM..sbb rase b'baloi utk vote org yg talented..go Azrul! go CHAM!

apple said...

ops! ckp psl pilihnraye nih...cm x sbr plak mengundi utk pertame kalinye..hehe...yelah br cukup umur nk mengundi..Azrul kuar mengundi ke nnt? ^_^

Anonymous said...

bro, pepehal aku support CHAM!! Woohoo!!!

apple said...

any update bro?? lame x tulis smthng kat blog nih..hari2 sy view..huhu...

[tErOmPaH bIrU] said...

Go.. go.. CHAM!!
Tak sabar la nak tengok Final Raja Lawak Jumaat nie nanti..
Wish you & Along a tip-top luck on that day.. MALAYSIA BOLEH, CHAM BOLEH ;p

Boleh tak i link your blog kat my blog?