Monday, July 23, 2007

bahasa aku...

manusia itu buta..
buta hati dan perasaan..
manusia itu bodoh..
bodoh sombong dan bodoh tongong...
namun tak semua manusia bodoh dan buta seperti mereka..
kerana ada yang faham tentang falsafah hidup..

aku manusia kau juga manusia...
namun aku manusia yang ada otak untuk berfikir..
namun kau manusia yang ada otak tapi malas untuk berfikir..
aku berfikir untuk hidup hari seterusnya..
kau pulak berfikir untuk hidupkan balik hari yang sebelumnya..

maruah aku bukan maruah kau!
itu yang kau fikirkan...
maruah kau bukan maruah aku!
itu yang aku rasakan..
apa ada dengan maruah??
itu soalan yang tolol pernah aku dengar..
apa ada dengan manusia seperti kau??
itu soalan aku untuk orang seperti kau..

manusia itu penuh dengan kebutaan dan kebodohan
namun tidak semua yang akan menjadi begitu...

2 comments:

SaRaH said...

harap2 kita smua bkn dlm golongan yg drifted away dgn kebutaan dan kebodohan...

Anonymous said...

yayaya...!
aq xnk jd org yg d mksud kn...
tpiy.....?!
citer nie d tuju kn tok cpe ea???