Friday, April 27, 2007

Perihalku...macam-macam 2007

salam..

blog ni kadang-kadang tempat yang bagus untuk melepaskan segala mende yang ada didlm otak dan perasaan..blog ini juga tempat untuk orang2 yang tidak boleh bersuara secara nyata..blog ini juga tempat untuk menceritakan segala kepincangan dan juga kekalutan yang berlaku dalam hidup seseorang..

adil atau tidak bila kita dikenakan tindakan tetapi kesilapan itu berlaku bukan didalam ruang kerja kita sendiri..maksud aku,kita terpaksa membuat satu kerja yang disuruh oleh pengurusan tetapi diluar ruang kerja kita sendiri..dan kebetulan kesilapan itu berlaku dan kita tidak dibenarkan untuk bekerja dalam satu tempoh dan membabitkan ruang kerja kita..

mungkin ramai yang tak faham...biar aku cite sikit...aku bekerja dalam bidang penyiaran..dalam bidang ini kalau orang yang tak pernah ataupun teringin nak masuk bidang ini mungkin teringin sangat nak join..namun banyak perkara yang aku tahu bila aku mula join dalam bidang ini..

double standard,konspirasi,bodek dan banyak lagi virus yang ada dlm bidang ini..kadang2 aku terfikir juga ini mungkin satu pengajaran yang paling berharga dalam hidup aku..dimana keadilan??..memang betul kita ada banyak persatuan dan juga organisasi yang berjuang konon untuk orang2 yang terlibat dalam bidang ini..

penindasan yang tersirat memang menyakitkan..memang kuasa ditangan mereka macam iklan celcom..semua keputusan ataupun decision boleh dibuat ikut suka hati mereka..kalau tak suka ataupun tidak mengikut kehendak mereka maka goodbye ler jawabnye..kalau mereka ini ingin membodek pihak-pihak tertentu maka akan adalah kambing hitamnya untuk dijadikan korban..

mana pergi keadilan dan juga peraturan yang perlu diikut..peraturan wajib diikut oleh siapa??..mereka atau aku..manusia ni berpegang pada prinsip..kalau nak kita dihormati maka kita perlu menghormati orang terlebih dahulu..ni nak suruh orang respect dia tapi dia sendri tak respect orang camner..

boss aku ni kononnya ada prinsip..katanya pada ku bila aku baru join this comp. work as a family dan dia begitu berharapan tinggi dengan aku..konon..tapi bila dah kerja baru aku tahu semuanya plastik..ahaks....mana perginya sifat kekeluargaan yang di war-war kan..hampeh beb..

kononnya dia buat everything untuk kami pekerjanya..namun kadang2 ada juga terselit personal favour..malas nak cakap tapi mende ni macam racun..cepat menular dan sedikit demi sedikit akan menjadi virus seperti HIV...slow and steady but killing..

banyak mende sebenarnya yang ingin diceritakan namun takut plak nanti blog aku dibaca oleh seseorang yang bergelar boss..nanti kena suspend lagi..ermm..sebelum aku chow..aku nak tanya korang yang baca blog aku ini..apa makna suspend...semua tahu kan kalau di suspend dari bertugas makna nya tak payah ler on air kan..namun kartun nya boss aku ni sebabnya aku tak boleh on air tapi berita suruh aku baca jugak sebab takde orang...bak kata arwah pramlee unta padang pasir pun tak bodoh macam ante....

aku yang bodoh ke atau diaorang yang bodoh..ahaks

kalau ada dikalangan pengiat seni yang membaca blog aku ini..please advise me wat to do?..sebab kadang2 dj radio ni seakan-akan sampah sebab diaorang boleh sack korang dan juga suspend korang tanpa sebab yang munasabah dan yang paling penting nih..no black & white officially from comp tat said u been suspend!!

marah memang marah namun aku ingin mengikut rentak joget mereka..suapaya aku senang melihat mana yang sumbang pabila menari diatas lantai yang usang...

chow..

1 comment:

Anonymous said...

sabar je la azrul... bodek membodek memang adat... tapi kalau boss tu termakan bodek, dia la yg bodoh mcm kura-kura! kata belajar tinggi, tp bila org berciter psl masalah peribadi, dia blh termakan hasutan & pressure org yg tak bersalah... bodoh kan?